My trip to Budapest

20:34

Když si usmyslím, musí to tak být.

Můj výlet do nedaleké země přišel úplně náhodou. Někdy začátkem července jsme s přítelem a mou mamkou opékali a mě přepadla taková deep chvilka, to mívám občas chuť, sbalit si raneček a prostě odjet. No, a tak mě to osvítilo a hned ten večer jsme si s přítelem zabookovali hotel v centru Budapešti a za necelý měsíc jeli. :) 

Nazvala bych to spíš takovým tripem než nějakým cestováním, strávili jsme v tom úžasném městě jen 3 noci, ale i přes to mě to nabilo neuvěřitelnou energií.

Bydleli jsme v hezkém hotelu, kde jsme byli moc spokojení jak s personálem tak s prostředím, které bylo pravděpodobně nové anebo mají uklízečky s nadpřirozenou mocí. 
Ohledně umístění: měli jsme výhled zrovna na místní parlament, což je novorenesanční budova na břehu Dunaje a je to také ta nejnádhernější stavba, kterou jsem kdy viděla.

Toulali jsme se uličkami, kde jsme nikdy před tím nebyli, poslouchali jsme pro mě ten nejvíc zamotaný jazyk na světě - maďarštinu a obdivovali jejich nádherně čistou architekturu. 
Vždy po západu slunce se celé město rozzáří a probudí se v něm nový život. Jestli někdy sepíšu "Top 10 věcí, které by si neměl nikdo nechat ujít" tohle tam bude!

Jelikož jsem, někdy až ujetě, gastronomická osobnost, hleděla jsem také na kvalitu veškerých barů, restaurací a kaváren, které jsem měla tu čest navštívit. Došla jsem k názoru, že Maďaři umí kávu ! Ta byla opravdu výborná. A jídlo? Mimo to, že do gulášovky dávají místo brambor mrkev, v Praze se najíte úplně stejně dobře a myslím, že i cenově je to dost podobné. Mimochodem, nikde jsem se nesetkala s nepříjemným personálem, jako to občas bývá u nás. Vždy nám popřáli dobrou chuť a při odchodu hezký den. :)
Každé ráno jsme zašli do restaurace pár desítek metrů od našeho hotelu (snídaně jsme si v hotelu neplatili a díky tomu si vyzkoušeli tu různorodost v Budapešti) a poté jsme si dali procházku jako ranní fresh. Jeden den jsme věnovali i longboardingu, který já i můj přitel tak milujeme. :)

Parlament
Jestli někdy navštívíte Budapešť, nezapomeňte se také objevit v nákupní ulici Váci Utca, což je nejstarší obchodní ulice v Budapešti. Je nádherná a úplně nahoře nad oblečením M&S mají úžasné trdelníky, takže si to zapište na váš bucket list!
Po Vácovské ulici chodí mladí lidé a propagují, občas vnucují, různé restaurace, které jsou poblíž. A vůbec se nedají odbýt tak snadno jako u nás. Jinak doporučuji zajít do Hard rock café, které všichni asi známe, jejich trika jsou pro mne nejlepším suvenýrem. :)

V Budapešti lidé hodně jezdí na kolech, i když ne třeba tak moc jako v Nizozemí, tam je to úplně na jiném levelu. Pokud si tam kolo půjčíte, vůbec se nedivte, že na vás budou ostatní cyklisté cinkat, je to tam totiž na denním pořádku. Já jsem se vždycky lekla, když za mnou zazněl zvoneček kola, jako upozornění, jezdí se tam po chodnících. Ale cinkají si i na pozdrav.



National Gallery
Další nádherné místo s ještě krásnějším výhledem na město! Jede k tomu i lanovka
hned naproti Řetězovému mostu!


Výhled od National Gallery. Stojí za to. :)
Parlament z boku. Mimochodem, výborné místo pro
ty, kteří jezdí freestyl!

You Might Also Like

2 commentaries

  1. Ell: Už jsem o tobě ta dlouho neslyšela! No, nebudu zatajovat, že já sama nejsem už taková bloggerka jako kdysi :D
    Tuhle spontánnost ti závidím. Ráda bych měla tu odvahu se prostě zvednout a odjet se někam podívat. Ale když to vezmu kolem a kolem, tak jsem na takovéhle cestování pořád ještě malá. Ach jo, tahle věta zní hrozně lítostivě :)
    Vypadá to, že sis to tam vážně užila a ten report je super :) Musím se zeptat Ami, kdy my někam pojedem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, teď jsi mě strašně potěšila!! Už je to pekelně dlouho, že jo?! :D Já to teď taky plánuju asi rekreačněji,to blokování, takže to tu zatím zeje prázdnotou :)
      Nikdy není pozdě cestovat :)
      Pozdravuj Amy a děkuju za komentář :)

      Vymazat

Follow me

New post

oatmeal recipe ideas